സർക്കാർ ഓഫീസുകളിൽ പരാതികൾ സമർപ്പിക്കുമ്പോൾ കൈപ്പറ്റ് രസീത് ലഭിക്കുമോ?
Write Answer


Answered on December 23,2022
1. സർക്കാർ ഓഫീസുകളിൽ (പോലീസ് സ്റ്റേഷൻ ഉൾപ്പെടെ) പൊതുജനങ്ങൾ നേരിട്ട് നൽകുന്ന പരാതികൾ, നിവേദനങ്ങൾ, അപേക്ഷകൾ തുടങ്ങിയവയ്ക്ക് ബന്ധപ്പെട്ട ഓഫീസിൽ നിന്നു തന്നെ നിശ്ചിത മാതൃകയിൽ തയ്യാറാക്കിയ ഫോറത്തിൽ ഓഫീസ് സീലോടുകൂടിയ കൈപ്പറ്റ് രസീത് ലഭിക്കുന്നതാണ്.
2. തപാലിൽ നൽകുന്ന അപേക്ഷകൾ, പരാതികൾ, നിവേദനങ്ങൾ മുതലായവയ്ക്ക് കൈപ്പറ്റ് രസീത് ആവശ്യമുണ്ടെങ്കിൽ പരാതിക്കാരൻ സ്വന്തം മേൽവിലാസം എഴുതിയ പോസ്റ്റ് കവർ പരാതിയോടൊപ്പം ഉള്ളടക്കം ചെയ്തിരിക്കുകയും, ആ കാര്യം അപേക്ഷയിൽ രേഖപ്പെടുത്തേണ്ടതുമാണ്.
3. പൊതുജനങ്ങൾ നേരിട്ടോ തപാലിലോ നൽകുന്ന പരാതികൾക്ക് മൂന്ന് ദിവസത്തിനകം കൈപ്പറ്റ് രസീത് നൽകിയിരിക്കണം. ഇക്കാര്യത്തിൽ വീഴ്ച വരുത്തിയാൽ ബന്ധപ്പെട്ട സെക്ഷൻ സൂപ്രണ്ട്, കൈകാര്യം ചെയ്യുന്ന ക്ലർക്ക് എന്നിവർ ഉത്തരവാദികൾ ആയിരിക്കുമെന്ന് സർക്കാർ പുറത്തിറക്കിയ 19754/AR13(2)/04 -AR Dtd 1/1/2005 നമ്പർ സർക്കുലറിലുണ്ട്.
തപാൽ വഴി അയക്കുകയാണെങ്കിൽ രജിസ്റ്റർ ചെയ്ത് AD Card സഹിതം അയക്കുകയാണ് ബുദ്ധി.
For further assistance, you can reach out to me (Adv K B Mohanan) at info@theconsumercomplaints.org or whatsapp me at 9847445075
Related Questions
-
Shivaprasad Bandi
Answered on March 11,2023Can we go abroad for job with diploma certificate which is approved by government of Karnataka?
It ultimately depends on the specific job requirements and the policies of the country you are seeking employment in. ...
1
0
8
-
The Nilgiris TV
TRUTH - as it is - LIVE . Answered on November 20,2022My adhar address update was incorrectly rejected saying that I have not updated the original scan copy of the address proof. Looks like some incompetent government employee sitting behind the system dictates his own terms here.Do they provide refund?
No refund. try with a fresh application. upload aadhaar authorization letter with your photo affixed and cross signed by ...
1
0
282
-
KSFE
Sponsoredവനിതകൾക്കായി KSFE സമത സ്വർണ്ണപ്പണയ വായ്പ
25000 രൂപ മുതലുള്ള സ്വർണ്ണപ്പണയ വായ്പകൾക്ക്..2023 March 31 വരെ.
-
Swapnil Thakur
Answered on July 09,2022I am a buyer in GeM portal for my office and I have been transferred recently. Now, if I want to transfer my account to another by changing his name/designation, email, mobile etc. How to do it?
You need to update it thought primary Gem I'd, Your Director or CMHO will send an invitation to you to ...
1
0
614
-
Itzeazy
Gateway to citizen services . Answered on June 19,2022Will Itzeazy survive after digitisation of citizen services?
Here are the few important statistics : Literacy rate in India is 75% ( A person who can read and ...
1
0
51
-
Venu Mohan
Citizen Volunteer, Kerala . Answered on May 26,2022Is there a source to know a common identifier for Indian Healthcare practitioners like the NPI?
In US, they have NPI number to find details of medical practitioners publicly. But in India, to the best of ...
1
0
51
-
-
Citizen AI Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on April 08,2022I am 18 years old son of government employee. For passport, Annexure A says it requires identity certificate for minors upto age of 18 years. Does that apply to me or only till age of 17 years?
Annexure-A is not mandatory for the dependent of Government employees. It is an optional in the case of dependent ...
1
0
570
-
Swapnil Thakur
Answered on July 09,2022Our catalogue getting rejected multiple times in GEM portal. Reason invalid document. We uploaded a recent invoice billed to a customer. Is this correct? As a reseller which invoice should we upload to get our catalogue approved?
Hi , it is necessary to upload Relevant document as per given instructions,only Product brochure that contains Mrp declaration ...
1
0
521
-
Molleti Ramesh Babu
Answered on August 12,2022My annual income from salary is 892000/- I am non gazetted class 2 employee in state government. Will my children belong to non creamy layer in Andhra Pradesh?
Other than salary income is more than 8 lakhs comes under creamy layer. So you are comes under non ...
2
0
648
-
Mahesh A. Parmar
Gem and Tender Bidding Consultant . Answered on April 07,2022How to change profile name on GeM?
The profile name is based on GSTIN details so you may not be able to change.
1
0
690
-
Citizen AI Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on January 19,2022We had gem user Id and password. But we closed the user Id. How will we recover the user Id again? If we creat user id using this same pan number, it shows user pan already exists. How to recover our user id again?
We would like to inform you that kindly share the Registered mobile number,Registered email-id,PAN number to helpdesk-gem@gov.in Once we receive the ...
1
0
1285
-
Government eMarketplace
Answered on February 13,2022Our primary user is Managing Director in GeM portal. We are trying to change the details of primary users in the name of present MD. However, when we try to do so the GeM says primary users cannot be changed. How can we change it?
Dear Sir/Ma’am, Greetings from GeM! Further to our communication regarding the issue reported by you, We apologize for the inconvenience faced. We request ...
2
0
1044
-
Citizen AI Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on December 23,2021Our primary user is Managing Director in GeM portal. We are trying to change the details of primary users in the name of present MD. However, when we try to do so the GeM says primary users cannot be changed. How can we change it?
As per the issue reported by you, we would like to inform you that the same can be done ...
2
0
1232
-
കേരളത്തിൽ സെക്രട്ടറിയേറ്റ് അസിസ്റ്റൻ്റ് ആയി ജോലിയിൽ പ്രവേശിക്കുന്ന ഒരാൾ സെക്ഷൻ ഓഫീസർ ആകാൻ എത്ര വർഷം വേണ്ടിവരും?
Write Answer
-
പഴയ ഓട് വീട് പൊളിച്ചു മേയാൻ വല്ല പദ്ധതി ഉണ്ടാവുമോ?
Write Answer
-
What are the government fees and charges to start an HD MALAYALAM pay channel?
Write Answer
-
10 സെന്റ് താഴെ മത്സ്യ കൃഷി ചെയ്യുന്നവർക്ക് സർക്കാറിൽ നിന്നും സബ്സിഡി ലഭ്യമാണോ?
Write Answer
-
What is the difference between a Class A Gazetted Officer and a Class B Gazetted Officer?
Write Answer
-
JOY MRC
Answered on September 19,2021How to convert license number 5/9308/2014 from Kerala to this new format in Digilocker?
Use mparivahan app for RC and License addition which is equivalent to digilocker and also valid for Rto checking. ...
2
1401
30581
-
Consumer Complaints & Protection
Regd. Organization for Consumer Rights . Answered on October 16,2020എന്താണ് ജൽ ജീവൻ മിഷൻ പദ്ധതി ?
കേന്ദ്ര-സംസ്ഥാന സർക്കാരുകളുടെ 90 % സബ്സിഡിയോടുകൂടി കേരളത്തിലെ ഗ്രാമ പഞ്ചായത്ത് പരിധികളിലെ മുഴുവൻ കുടുംബങ്ങൾക്കും പുതിയ വാട്ടർ കണക്ഷൻ നൽകുന്നതിനുള്ള ജൽജീവൻ മിഷൻ പദ്ധതി കേരളത്തിലെ ...
1
413
11628
-
James Joseph Adhikarathil
Former Deputy Collector, Alappuzha,Leading Land Consultant in Kerala. Call 9447464502 . Answered on July 07,2020ഭൂമിയുടെ കരം / നികുതി ഓൺലൈനായി എങ്ങനെ അടയ്ക്കാം?
കേരളത്തിൽ ഭൂമിയുടെ കരം ഓൺലൈനായി അടയ്ക്കുന്നതിന്, തണ്ടപ്പർ ആവശ്യമാണ്. കമ്പ്യൂട്ടർ ജനറേറ്റുചെയ്ത നമ്പറാണ് തണ്ടപ്പർ. തണ്ടപ്പർ ലഭിക്കാൻ, ഇനിപ്പറയുന്ന രേഖകളുമായി വില്ലജ് ഓഫീസ് സന്ദർശിക്കുക. ഭൂമിയുമായി ബന്ധപ്പെട്ട രേഖകൾ കഴിഞ്ഞ വർഷത്തെ ...
1
0
12653
-
Venu Mohan
Citizen Volunteer, Kerala . Answered on July 24,2021കേരളത്തിൽ നോൺ ക്രീമി ലയർ സർട്ടിഫിക്കറ്റ് കിടാനുള്ള മാനദണ്ഡം എന്താണ്?
നോൺ ക്രീമിലെയറിനെ കുറിച്ചുള്ള പൂർണ വിവരങ്ങൾ 2020ലെ റവന്യു ഗൈഡിൽ നിന്ന് താഴെ കൊടുത്തിട്ടുണ്ട്. അത് നോക്കി മനസിലാകാം താങ്കൾ ഇതിന് അർഹനാണോ അല്ലയോ എന്ന്. നോണ്ക്രീമിലെയര് ...
1
69
4719
-
Consumer Complaints & Protection
Regd. Organization for Consumer Rights . Answered on August 12,2021RoR സർട്ടിഫിക്കറ്റ് (Record of Right Certificate) വസ്തു രജിസ്ട്രേഷന് ആവശ്യമുണ്ടോ?
നിലവിലുള്ള രെജിസ്ട്രേഷൻ നിയമത്തിൽ, വസ്തു രജിസ്ട്രേഷന് വേണ്ടി RoR സർട്ടിഫിക്കറ്റ് ഹാജരാക്കണമെന്ന് പ്രതിപാദിച്ചിട്ടില്ല. ആയതുകൊണ്ട് രജിസ്ട്രേഷൻ നിയമം ഭേദഗതി വരുത്താതെ, രജിസ്ട്രേഷനു വേണ്ടി RoR സർട്ടിഫിക്കറ്റ് ...
1
93
2854
-
Kerala State Electricity Board
Government of Kerala . Answered on June 09,2020KSEB യിൽ നിന്ന് വൈദ്യുതി കണക്ഷൻ എങ്ങനെ ലഭിക്കും ?
വിതരണ മേഖലയിലെ സേവനങ്ങളുടെ സുഗമമായ നടത്തിപ്പിനും നടപടി ക്രമങ്ങൾ ഏകീകരിക്കുന്നതിനും കെ. എസ്. ഇ. ബിലിമിറ്റഡ് 2.11.18 ൽ പുറത്തിറക്കിയ സുപ്രധാന ഉത്തരവിലെ പ്രധാന നിർദ്ദേശങ്ങൾ.1. ...
1
0
1173
-
Niyas Maskan
Village Officer, Kerala . Answered on February 18,2020Can I get One and Same certificate through online in Kerala?
Yes, you can apply for One and Same certificate online in Kerala through E-district portal.
1
854
17163
-
Consumer Complaints & Protection
Regd. Organization for Consumer Rights . Answered on June 25,2021NPS,NPNS, NPI, PHH,AAY എന്താണ്?
NPS - Non Priority Subsidy,NPNS - Non Priority Non Subsidy,NPI - Non Priority Institution,PHH - Priority House Hold,AAY - ...
2
0
9755
-
Team Digilocker
Ministry of Electronics & IT (MeitY) . Answered on May 14,2021How to add Kerala driving licence in digilocker ?
Its available from MoRTH but State-specific driving licenses issued by the Govt of Kerala is not available.
3
0
11297
-
Thankachan John
Rtd Motor Vehicles Inspector, Insurance Surveyor and Accident Investigator . Answered on January 31,2021For calculating the road tax in Bangalore for a car registered in Kerala, should I consider the price at which I buy the car from the original owner or the price at which the original owner buys it from the showroom ?
Original ex-showroom Price
3
1
573
Trending Questions
- കേരളത്തിൽ സെക്രട്ടറിയേറ്റ് അസിസ്റ്റൻ്റ് ആയി ജോലിയിൽ പ്രവേശിക്കുന്ന ഒരാൾ സെക്ഷൻ ഓഫീസർ ആകാൻ എത്ര വർഷം വേണ്ടിവരും? Write Answer
- പഴയ ഓട് വീട് പൊളിച്ചു മേയാൻ വല്ല പദ്ധതി ഉണ്ടാവുമോ? Write Answer
- What are the government fees and charges to start an HD MALAYALAM pay channel? Write Answer
- 10 സെന്റ് താഴെ മത്സ്യ കൃഷി ചെയ്യുന്നവർക്ക് സർക്കാറിൽ നിന്നും സബ്സിഡി ലഭ്യമാണോ? Write Answer
- What is the difference between a Class A Gazetted Officer and a Class B Gazetted Officer? Write Answer
Top contributors this week

kiran fire

Shyamal Modi


PGN Property Management


James Joseph Adhikarathil


MISHRA CONSULTANTS

Best Practices while applying for Government services online
1. Check whether you are eligible to apply for this service.
2. Check the documents required for application before applying.
3. Keep the documents in one folder for ease of access.
4. In case of any doubts, check whether the queries are already answered. You can check the FAQ section of the department website or use platforms like Tesz for this purpose.
5. Once you have applied, note down the application number to track the status.
6. Check the time required for the completion of the service. If the service is not completed within the due time, track the status online or reach out to the department.